WEKO3
-
RootNode
アイテム
対戦型ゲームを用いたネットワーク品質主観評価に関する一検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/41518
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/4151855dc47d0-11ab-4d53-995f-e958eaf160f3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2000-09-22 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 対戦型ゲームを用いたネットワーク品質主観評価に関する一検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Study on Subjective Evaluation of Quality of Service with Networked Games | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学先端科学技術研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本テレコム情報通信研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本テレコム情報通信研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学先端科学技術研究センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本テレコム情報通信研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学先端科学技術研究センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The Univ. of Tokyo, Research Center for Advanced Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Telecom Co. Ltd, Information & Communication Lab | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Telecom Co. Ltd, Information & Communication Lab | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The Univ. of Tokyo, Research Center for Advanced Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Telecom Co. Ltd, Information & Communication Lab | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The Univ. of Tokyo, Research Center for Advanced Science and Technology | ||||||||
著者名 |
青木, 輝勝
細越澤, 仁
大山, 義仁
ウィドヨクスタルト
米田, 進
安田, 浩
× 青木, 輝勝 細越澤, 仁 大山, 義仁 ウィドヨクスタルト 米田, 進 安田, 浩
|
|||||||
著者名(英) |
Aoki, Terumasa
Hosokoesawa, Hitoshi
Oyama, Yoshihito
Widoyo, Kustarto
Yoneda, Susumu
Yasuda, Hiroshi
× Aoki, Terumasa Hosokoesawa, Hitoshi Oyama, Yoshihito Widoyo, Kustarto Yoneda, Susumu Yasuda, Hiroshi
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年、インターネットにおけるQoS保証方式に関する研究が盛んに行われているが、QoSに関する諸問題は、ネットワーク、プロトコル、アプリケーション等多くの要因に依存するため、いまだに多くの解決すべき課題が残されている。特に、ネットワークQoSをユーザが感じるネットワーク品質(ユーザQoS)との関係を明確にすることはネットワーク設計を進めるうえで極めて大切である。本稿では、対戦型ゲームを用いたネットワーク実験を行うことにより、ネットワークQoSがユーザQoSに与える影響を考察する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In recent years, many studies on QoS guarantees on the Internet have widely been done, but we still have many problems about QoS guarantees because QoS depends on many conditions such as networks, protocols application softwares and so forth. Especially it is one of the most important and difficult questions how to translation from network QoS into user QoS. In this paper, we discuss the relationship between network QoS and user QoS by experimental study. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10438399 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告オーディオビジュアル複合情報処理(AVM) 巻 2000, 号 89(2000-AVM-030), p. 49-54, 発行日 2000-09-22 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |