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アイテム
交通ネットワークの交通流制御に関するシステム理論的考察
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/43668
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/43668102e50d1-c97a-484e-97a9-2f19e621ff38
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2005 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2005-05-25 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 交通ネットワークの交通流制御に関するシステム理論的考察 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A System-Theoretic Study of the Traffic Flow Control in a Traffic Network | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
福山大学工学部機械システム工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福山大学工学部情報処理工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
弓削商船高等専門学校情報工学科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
福山大学工学部情報処理工学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Mechanical System Engineering | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Processing Engineering Faculty of Engineering Fukuyama University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Science and Technology Yuge National College of Maritime Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information Processing Engineering Faculty of Engineering Fukuyama University | ||||||||
著者名 |
小林, 正明
清水, 光
藤井, 温子
石川, 洋
× 小林, 正明 清水, 光 藤井, 温子 石川, 洋
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著者名(英) |
Masa-aki, Kobayashi
Hikaru, Shimizu
Haruko, Fujii
Hiroshi, Ishikawa
× Masa-aki, Kobayashi Hikaru, Shimizu Haruko, Fujii Hiroshi, Ishikawa
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では、交通工学と制御工学を統合させるシステム理論的観点から、交通ネットワークの交通流ダイナミクスを制御する信号制御システムや動的経路誘導システム、ならびにこれら2つのダイナミックシステムをオンラインリアルタイム結合させた交通流制御システムについて提案する。最初に、信号交差点の交通流ダイナミクスの基礎となる交通量収支において、捌け交通量の上限値を決定する交通処理量は、ある交通条件と信号制御条件のもとで道路設計によって決定される。交通流ダイナミクスを車線単位、サイクル長単位で解析するために、信号交差点の動的交通情報について調査する。つぎに、時々刻々と変動する交通流ダイナミックスシステムを記述しオンラインリアルタイムで制御する大規模システムを、3レベルの階層制御を用いて構成する。最後に、交通工学と制御工学の統合例として、信号制御システムと動的経路誘導システムの構成や機能、有効性などについて示し、交通流制御システムの構成や制御アルゴリズムについて提案する。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper proposes the signal control system,dynamic route guidance system and traffic flow control system from the system-theoretic view point which unifies the traffic engineering and the control engineering. The capacity which determine the upper limit of the outgoing volumes for the volume balance is influenced by the road design such as the lane number,legal speed and channelizing island. The large scale control system of a traffic network described by a nonlinear time-varying discrete dynamic system is synthesized by using the three-level hierarchical control. As examples of the unity between the traffic engineering and the control engineering,the signal control system,dynamic route guidance system and traffic flow control system are constructed and evaluated about their effectiveness in a traffic network. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11851388 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告モバイルコンピューティングとユビキタス通信(MBL) 巻 2005, 号 47(2005-MBL-033), p. 37-42, 発行日 2005-05-25 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |