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アイテム
事故原因に関する交通心理学的考察と追突防止システムの試作
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45708
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/45708622db266-3f8e-4bfd-b05e-9bf0e970a403
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2004 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2004-05-28 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 事故原因に関する交通心理学的考察と追突防止システムの試作 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Traffic Psychological Considerations on Causes of Traffic Accidents and a Prototype of a System to prevent from Rear - End Collisions | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
鳥取環境大学環境情報学部情報システム学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Information Systems, Faculty of Environmental and Information Studies, Tottori University of Environmental Studies | ||||||||
著者名 |
鷲野, 翔一
× 鷲野, 翔一
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著者名(英) |
Shoichi, Washino
× Shoichi, Washino
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本報告では,はじめに自動変速機装着車(AT)と手動変速機装着車(MT)の事故率比較・解析してATの方がMTよりも2倍程度事故率が高い事実を示し,その事実が「注意容量の隙間モデル」で説明できることを示す.次に,隙間の大きさは取り込まれる情報によって制御可能であることを交通心理学的に明らかにする.最後に,これらの結果を踏まえて開発中の追突防止システムの試作状況について報告する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper several traffic psychological considerations on causes of traffic accidents are given by comparing the rates of traffic accidents between vehicles equipped with automatic transmission (abbreviated by VAT) and those equipped with mannual transmission (abbreviated by VMT). A gap model in attention capacity in brain of drivers is proposed to explain the differences of the rates of traffic accidents of VAT and VMT. At the end of the paper a prototype system to prevent from rear-end collisions as a apprication of this study. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11515904 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告高度交通システム(ITS) 巻 2004, 号 60(2004-ITS-017), p. 1-8, 発行日 2004-05-28 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |