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アイテム
ハンドアイ用位置姿勢認識の高速化とロバスト化
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/53319
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/53319f27df655-a7cf-4980-b331-678fb99f1518
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1993 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1993-09-30 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ハンドアイ用位置姿勢認識の高速化とロバスト化 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Fast and Robust Localization for a Hand - Eye System | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
日本電装基礎研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電装基礎研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電装基礎研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本電装基礎研究所 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Laboratories NIPPONDENSO CO., LTD. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Laboratories NIPPONDENSO CO., LTD. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Laboratories NIPPONDENSO CO., LTD. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Research Laboratories NIPPONDENSO CO., LTD. | ||||||||
著者名 |
斉藤, 英樹
笹木, 美樹男
金山, 幸礼
伊東正篤
× 斉藤, 英樹 笹木, 美樹男 金山, 幸礼 伊東正篤
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著者名(英) |
Hideki, Saito
Mikio, Sasaki
Yukihiro, Kanayama
Seitoku, Ito
× Hideki, Saito Mikio, Sasaki Yukihiro, Kanayama Seitoku, Ito
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 自律移動ロボットが停止時に対象物の位置姿勢を高精度に認識する手法として、対象物から既知の位置に特定図形を設置するマーカ方式に焦点をあて、その高速化とロバスト化について報告する。まず、自律移動ロボットの動作環境について述べた後に、シンプルな幾何形状を用いたマーカ方式の原理とその性能を解説し、従来方式と比較する。次にマーカの大きさ、形状、カメラ位置、測定精度等の影響を仮想FAルームと呼ぶグラフィクス環境でシミュレーションした結果を示す。最後に実機による検証結果を示す。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper focuses on the marker recognition method to estimate accurately the 3-D position and the 3-D attitude of the handling object for the autonomous mobile robot. Especially we will present a fast and robust localization for the hand-eye of the robot. Firstly, the robot environment is explained. Secondly, we will describe the principle and the performance of the marker recognition methods in which simple 2-D geometrically shaped markers are used, and will compare those with the conventional methods. The computational effects of the size and the shapes of the markers, camera position and measurement accuracy are wholly simulated in the graphics environment "virtual FA room". Finally the experimented results using the VME based image processing hardware and the real manipulator are shown to verify the performance of the presented algorithm. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11131797 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM) 巻 1993, 号 87(1993-CVIM-085), p. 33-40, 発行日 1993-09-30 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |