WEKO3
-
RootNode
アイテム
探索プログラムによる四路盤囲碁の解
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58633
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5863324e70b11-6ca2-4bc6-bdfb-b7a25d083cc2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2000 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2000-10-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 探索プログラムによる四路盤囲碁の解 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Solution of Go on 4x4 Board by Game Tree Search Program | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)富士通ソーシアルサイエンスラボラトリ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)富士通ソーシアルサイエンスラボラトリ | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fujitsu Social Science Laboratory Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Fujitsu Social Science Laboratory Ltd. | ||||||||
著者名 |
清, 愼一
川嶋, 俊明
× 清, 愼一 川嶋, 俊明
|
|||||||
著者名(英) |
Shinichi, Sei
Toshiaki, Kawashima
× Shinichi, Sei Toshiaki, Kawashima
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 通常の碁盤(十九路盤)よりも小さい碁盤(4×4以下)における、囲碁の必勝法を探索プログラムにより求めたので報告する。なお本プログラムは、日本ルールである日本囲碁規約に基づいて作成した。プログラム実行の結果、四路盤では持碁(引き分け)、三路盤では先番の勝ち、二路盤では持碁であった。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We had made a search program to find a solution of Go on mini-board (4×4 or smaller) based on the Japanese Go rule. This paper describes the solutions and the method of our program. As the result of executions, we found that the solution were draw on 4×4 board, victory of black on 3×3 board, and draw on 2×2 board. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11362144 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ゲーム情報学(GI) 巻 2000, 号 98(2000-GI-004), p. 69-76, 発行日 2000-10-26 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |