WEKO3
-
RootNode
アイテム
人間の視線を模擬したモデルを持つリアクティブバーチャルヒューマンの構築
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/58770
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/5877070841aa7-072e-48e4-bfc5-868d84da4e57
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2006 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 人間の視線を模擬したモデルを持つリアクティブバーチャルヒューマンの構築 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Constraction of Reactive Virtual Human with Gaze System Mimiced Human Ocular System | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工業大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo Institute of Technology | ||||||||
著者名 |
三武裕玄
× 三武裕玄
|
|||||||
著者名(英) |
Hironori, MITAKE
× Hironori, MITAKE
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 人間とバーチャルヒューマンとのインタラクションにおいて、相手の視線はリアリティの向上のために重要な要素である。本研究では、物理シミュレーションベースのバーチャルヒューマンを対象とし、人間らしい自然な眼の動きを与えるため、人間の視覚系を模擬したモデルを構築した。具体的には、物理シミュレータの持つ物体の位置情報をもとに、人間の視覚的注意を模擬した手法によって注視点を決定し、眼球運動の制御モデルによって眼球を動作させた。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The gaze movement is important factor to improve reality of a virtual human, while an interaction between a human and the virtual human. We constructed a model mimiced human ocular system into phisical simulation based virtual human system, due to create natural and humanlike gaze movement. We propose a system which gets visual information from phisical simulator, determines gaze direction with a method mimiced human visual attention, moves eyes using a model of oculomotor control. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2006, 号 24(2006-EC-003), p. 9-16, 発行日 2006-03-13 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |