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アイテム
ユニット折り紙を用いた3次元メッシュモデルの近似形状構築
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70752
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/70752c5f1055c-dad9-4677-80b5-7cd35a427201
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2010 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2010-11-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ユニット折り紙を用いた3次元メッシュモデルの近似形状構築 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | 3D Shape Approximation by Unit-Origami | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 形状・シミュレーション | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学大学院情報科学研究科複合情報学専攻 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道大学情報基盤センター | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道情報大学経営情報学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate school of Information Science and Technology, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Initiative Center, Hokkaido University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Hokkaido Information University | ||||||||
著者名 |
田村, 友和
高井, 昌彰
高井, 那美
× 田村, 友和 高井, 昌彰 高井, 那美
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著者名(英) |
Tomokazu, Tamura
Yoshiaki, Takai
Nami, Takai
× Tomokazu, Tamura Yoshiaki, Takai Nami, Takai
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 仮想空間において 1 枚の紙を用いる一般的な折り紙に関する研究はこれまで数多く行われてきたが,同一形状の折り紙 (ユニット) を多数結合させて一つの立体形状を構築していくユニット折り紙を対象とした研究は未だない.本論文では,ユニット折り紙の中で最も代表的な薗部式ユニットに注目した.ユニット折り紙で組み上げる際の制約を考慮した変形を予め 3 次元メッシュモデルに施した上で,正四面体と正八面体の組み合わせによってモデルをボクセル化し,その後それらの表面にユニットを配置する.これにより任意の 3 次元メッシュモデルの近似形状をより少ないユニット折り紙で再現することが可能となる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | So far, many researches on virtual Origami modeling have been made. But there has been no research intended for a Unit-Origami that is constructed from many elemental units with the same shape. In this paper, we focus on the most popular Unit-Origami: Sonobe-unit, and we present a Unit-Origami modeling system which can generate an approximated shape of a 3D polygon model. At first, to meet the geometric constraints of Sonobe-unit construction, we deform a given 3D polygon model. Then, we voxelize the deformed model with regular tetrahedra and octahedra. Finally, we arrange Sonobe-units on those voxel surfaces unit by unit. In this way, we can make a Unit-Origami work which approximates an arbitrary 3D polygon model. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2010-CG-141, 号 13, p. 1-6, 発行日 2010-11-01 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |