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属性付き位置情報ログが示す行動特性と消費傾向の関係
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/75255
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/752550e29bb02-a9dd-4630-a1d6-1c9fa70f88a3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Journal(1) | |||||||
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公開日 | 2011-07-15 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 属性付き位置情報ログが示す行動特性と消費傾向の関係 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Location-based Personal Information Log Reveals the Relation between Behavioral Characteristics and Consumption Tendencies | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 一般論文 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社三菱総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社三菱総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社三菱総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社三菱総合研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社三菱総合研究所/現在,JST-ERATO湊離散構造処理系プロジェクト | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社エヌ・ティ・ティ・ドコモ/現在,株式会社電通イーマーケティングワン | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社エヌ・ティ・ティ・ドコモ/現在,株式会社エーアイネット・テクノロジ | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社電通イーマーケティングワン | ||||||||
著者所属 | ||||||||
株式会社電通イーマーケティングワン | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubishi Research Institute, Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubishi Research Institute, Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubishi Research Institute, Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubishi Research Institute, Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Mitsubishi Research Institute, Inc. / Presently with JST-ERATO MINATO Discrete Structure Manipulation System Project | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT DOCOMO, INC. / Presently with Dentsu e-Marketing One | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
NTT DOCOMO, INC. / Presently with AINet Technology Co., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dentsu e-Marketing One | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dentsu e-Marketing One | ||||||||
著者名 |
飯尾, 淳
吉田, 圭吾
小池, 亜弥
清水, 浩行
白井, 康之
桑山, 晃一
栗山, 桂一
小浪, 宏信
高山, 隼佑
× 飯尾, 淳 吉田, 圭吾 小池, 亜弥 清水, 浩行 白井, 康之 桑山, 晃一 栗山, 桂一 小浪, 宏信 高山, 隼佑
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著者名(英) |
Jun, Iio
Keigo, Yoshida
Aya, Koike
Hiroyuki, Shimizu
Yasuyuki, Shirai
Kouichi, Kuwayama
Keiichi, Kuriyama
Hironobu, Konami
Shunsuke, Takayama
× Jun, Iio Keigo, Yoshida Aya, Koike Hiroyuki, Shimizu Yasuyuki, Shirai Kouichi, Kuwayama Keiichi, Kuriyama Hironobu, Konami Shunsuke, Takayama
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | GPS機能を内蔵したモバイル機器の普及により,属性情報付きの位置データを大規模に収集することが容易になった.オンラインアンケートで消費者の消費傾向や属性を取得し,個人情報保護に配慮したうえでアンケート結果と位置情報ログを結びつけることによって,実際の行動と消費意欲の関係を分析することができる.なお,そのような位置情報ログを「属性付き位置情報ログ」と定義した.今回,首都圏において約1,800名の参加者を募って1カ月弱にわたり実験を実施した.その結果,いくつかの消費傾向分野において参加者の意識は実際の行動に反映されていることが明らかとなった. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The widespread of mobile devices makes it easy to collect location-based personal information on a broad scale. After acquiring consumption tendency and personal individual attribute via on-line questionnaire, associating the result of the questionnaire and the location-based personal information log, which named “the location-based personal information log with individual attribute,” enables an analysis on the relation between personal behaviors and their intention. This time, with the help of approximately 1,800 participants, an experiment has been conducted in the Tokyo metropolitan area. The result revealed that the intention of participants to spend their money on several types of services and products were reflected to the log of their behavior. In this papar, details of the experiment and the result are reported. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN00116647 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会論文誌 巻 52, 号 7, p. 2256-2267, 発行日 2011-07-15 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-7764 |