WEKO3
-
RootNode
アイテム
情報環境のエンタテインメント性と操作に伴う身体動作
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/79341
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/793418049537d-f0ca-463b-afb5-bb85a984711b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2011 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-12-10 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 情報環境のエンタテインメント性と操作に伴う身体動作 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Discussion on Entertainment in Virtual Environments with Consideration of User's Action During Operation | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 分析:こことからだ | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学理工学部情報工学科/慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Department of Information and Computer Science, Keio University / Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者名 |
杉本, 麻樹
上間, 裕二
永谷, 直久
× 杉本, 麻樹 上間, 裕二 永谷, 直久
|
|||||||
著者名(英) |
Maki, Sugimoto
Yuji, Uema
Naohisa, Nagaya
× Maki, Sugimoto Yuji, Uema Naohisa, Nagaya
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿は,エンタテインメントコンピューティング研究会 (SIG-EC) の研究的興味の対象であると考えられる情報環境とエンタテイメント性についての広範囲な議論を行うための端緒となることを目的として,情報環境を利用したシステムのエンタテインメント性についてユーザーの身体動作や生理指標に注目した事例を概観するものである.エンタテインメント性についての議論を行うことにより,今後の EC に関わる研究の方向性を考慮する上での一助となることが期待される. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper describes a short survey of how to evaluate entertainment that is one of main topics of our special interest group of entertainment computing (SIG-EC). Entertainment in Virtual Environments is discussed with consideration of user's biological signals and actions with operation. We hope that this paper will be an opportunity to think about our future directions for entertainment computing studies. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12049625 | |||||||
書誌情報 |
研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC) 巻 2011-EC-22, 号 4, p. 1-2, 発行日 2011-12-10 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |