WEKO3
-
RootNode
アイテム
多様化するゲーム開発スタイルを見据えた新しい教育カリキュラムの実施報告
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80443
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/80443bf322fc6-27df-4e06-baf5-32c4a31e0703
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 多様化するゲーム開発スタイルを見据えた新しい教育カリキュラムの実施報告 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Report of the new education curriculum which considered the complicated game development styles | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | CG教育 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
日本工学院 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Nihon Kogakuin | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者名 |
中村, 陽介
三上, 浩司
渡辺, 大地
大圖, 衛玄
伊藤, 彰教
川島, 基展
竹内, 良太
× 中村, 陽介 三上, 浩司 渡辺, 大地 大圖, 衛玄 伊藤, 彰教 川島, 基展 竹内, 良太
|
|||||||
著者名(英) |
Yosuke, Nakamura
Koji, Mikami
Taichi, Watanabe
Moriharu, Ohzu
Akinori, Ito
Motonobu, Kawashima
Ryota, Takeuchi
× Yosuke, Nakamura Koji, Mikami Taichi, Watanabe Moriharu, Ohzu Akinori, Ito Motonobu, Kawashima Ryota, Takeuchi
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 近年,スマートフォン向けアプリやソーシャルゲーム等新しい市場に向けたゲームの普及により,その開発スタイルも市場に合わせ多様化する傾向にある.特に,短期間でのゲーム開発は,従来の家庭用ゲーム機向けの大規模な開発とは必要なノウハウが大きく異なっている.この様な新しい開発スタイルにも対応できる人材を育成するため,東京工科大学と日本工学院が合同で行った,短期開発による開発スキルとコミュニケーション能力の向上を重視した新しいスタイルの教育カリキュラムについて,その結果をアンケートと評価データを元に報告を行う. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In recent years, the game towards new markets, such as a smart phone application, a social game, etc.The game development style also became complicated as a result. Especially Short-term game development differs in required know-how from large-scale development of the conventional console game. Tokyo University of Technology and Nihon Kogakuin carried out a new education curriculum in order to raise talented people with abundant experience. The new curriculum which improves development skill and communications skills by short-term development is reported in the result based on assessment data. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10100541 | |||||||
書誌情報 |
研究報告グラフィクスとCAD(CG) 巻 2012-CG-146, 号 6, p. 1-8, 発行日 2012-01-31 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |