WEKO3
アイテム
学習意欲の継続を目的とした適応型ドリル構築の試み
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81226
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81226daddc596-7147-47ff-8dc9-1500041e6118
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 学習意欲の継続を目的とした適応型ドリル構築の試み | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Development of a computer-adaptive drill for student's pursuit of learning | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
電気通信大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
電気通信大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
電気通信大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Electro-Communications | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Electro-Communications | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
The University of Electro-Communications | ||||||||
著者名 |
赤澤, 紀子
中山, 泰一
角田, 博保
× 赤澤, 紀子 中山, 泰一 角田, 博保
|
|||||||
著者名(英) |
Noriko, Akazawa
Yasuichi, Nakayama
Hiroyasu, Kakuda
× Noriko, Akazawa Yasuichi, Nakayama Hiroyasu, Kakuda
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 一般的に,同じ講義を受講している学生でも理解度に差があり,問題に対して感じる難しさは,学生の理解度によって異なる.また,単元の理解度を確認するための演習や確認テストは,履修している全ての学生に対して,同じ小問を出題してきた.しかし,学習意欲の継続には適切な難易度の問題に挑戦することが重要であると考える.そこで,本研究では,テスト実施中に,個々の学生の解答状況に対応した難易度の小問を選んで出題する適応型ドリルシステムの設計,試作を行った. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Generally, a student understanding level is different each other even if student attends the same lecture, and the difficulty for a question is different by an understanding level of the student. The same question was chosen for all students in the test and the practice to confirm an understanding level of the studying unit. However, to challenge the appropriate difficult question is significant way in order to continue studying. Therefore, in this study, we newly develop an adaptive drill system that selects the questions of difficulty level corresponding to the situation of the individual student. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2012-CE-114, 号 16, p. 1-6, 発行日 2012-03-09 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |