WEKO3
-
RootNode
アイテム
Fukushima Game Jam in Minamisoma 2011:ゲームジャム型ワークショップのデザイン
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81228
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/81228af1e42c9-bec9-4bf2-a95d-eee8c79a35c7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Fukushima Game Jam in Minamisoma 2011:ゲームジャム型ワークショップのデザイン | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Fukushima Game Jam in Minamisoma 2011: Designing workshop with the game jam approach | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
IGDA日本 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
IGDA福岡/九州大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
グルーブシンク/IGDA日本 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京工科大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
国立情報学研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
サイバーズ/IGDA日本 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
IGDA日本 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
IGDA日本/青山学院大学ヒューマン・イノベーション研究センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
IGDA(International Game Developer Association) Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
IGDA(International Game Developer Association) Fukuoka / Kyusyu University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
groovesync, inc. / IGDA(International Game Developer Association) Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
National Institute of Informatics | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Cyberz, Inc. / IGDA(International Game Developer Association) Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
IGDA(International Game Developer Association) Japan | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
IGDA(International Game Developer Association) Japan / Aoyama Gakuin University HiRC | ||||||||
著者名 |
新, 清士
金子, 晃介
松井, 悠
三上, 浩司
長久, 勝
中林, 寿文
小野, 憲史
山根, 信二
× 新, 清士 金子, 晃介 松井, 悠 三上, 浩司 長久, 勝 中林, 寿文 小野, 憲史 山根, 信二
|
|||||||
著者名(英) |
Kiyoshi, Shin
Kosuke, Kaneko
Yu, Matsui
Koji, Mikami
Masaru, Nagaku
Toshifumi, Nakabayashi
Kenji, Ono
Shinji, R.Yamane
× Kiyoshi, Shin Kosuke, Kaneko Yu, Matsui Koji, Mikami Masaru, Nagaku Toshifumi, Nakabayashi Kenji, Ono Shinji, R.Yamane
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ゲーム開発を教育に取り入れる近年の試みにおいて,本発表では「ゲームジャム」型の協働ゲーム開発に注目する.これまで分散会場を結んだゲームジャム型の協働ゲーム開発は主に国際組織や政府機関によって主導されてきたが,発表者は地域の社会的な文脈に根ざした草の根の同時多発型協働ゲーム開発イベントを実施した.本発表ではこの2011年8月に実施された「福島GameJam in南相馬」の試みについて報告を行い,「ゲームジャム」の可能性について考察する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | To examine the possibilities of game development and learning, we focus on the recent “game jam” approach in collaborative game development. To bring game jam into the education and learning, we discuss cases of “localized” Global Game Jam-style events and embedded in the social context of a region. Finally we report Fukushima Game Jam in Minamisoma 2011, localized Global Game Jam-style event in Japan. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10096193 | |||||||
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE) 巻 2012-CE-114, 号 18, p. 1-6, 発行日 2012-03-09 |
|||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |