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アイテム
しゃべってコンシェルと言語処理
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86127
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/86127b14e22e0-ee88-4913-bec6-80170e2aa0a4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2012 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2012-10-19 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | しゃべってコンシェルと言語処理 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Shabette-Concier Service realized by Natural Language Processing | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | デベロッパーズフォーラム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
NTTドコモサービス&ソリューション開発部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Service & Solution Development Department, NTT DOCOMO, Inc. | ||||||||
著者名 |
吉村, 健
× 吉村, 健
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著者名(英) |
Takeshi, Yoshimura
× Takeshi, Yoshimura
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | しゃべってコンシェルでは自然な発話により,携帯端末の基本機能 (電話,メール,スケジューラ,等) を利用したり,さまざまな情報 (地域情報,リアルタイム情報,デジタルコンテンツ,等) を検索したりすることが簡単にできる.そのようなサービスを実現するにあたり,ユーザの発話の内容を解析し,ユーザの求める最適なアプリケーションや各種専門検索エンジンに処理を橋渡しする意図解釈技術と,発話内容が質問である場合には,質問に対する回答そのものを提示する知識検索技術が適用されている.本稿では,しゃべってコンシェルのサービス概要と,そこで活用されている言語処理技術について述べる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Shabette-Concier is a voice agent application, where users can easily utilize basic functions on a mobile phone (telephone, mail, scheduler, etc.) and can access variety of information (local area information, realtime information, digital contents, etc.) by simply and naturally speaking to their mobile phones. To realize this service, technologies based on natural language processing (NLP) are applied. The technologies include “intention understanding technology”, which understands a user's intention and bridges the intention to an appropriate function on a mobile phone or a search engine, and “question answering technology”, which estimates and presents direct answers to a user's question. This paper describes Shabette-Concier service and NLP technologies that realize the service. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10442647 | |||||||
書誌情報 |
研究報告音声言語情報処理(SLP) 巻 2012-SLP-93, 号 4, p. 1-6, 発行日 2012-10-19 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |