WEKO3
-
RootNode
アイテム
ソースコードの可視化・可聴化によるメタ認知的学習支援手法の研究-メディアアートの要素を取り入れたアプリケーション開発-
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95975
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/95975a3ce3a4a-6365-4f2c-9c58-c9e152edb2a0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ソースコードの可視化・可聴化によるメタ認知的学習支援手法の研究-メディアアートの要素を取り入れたアプリケーション開発- | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Learning Support Technique Focused on Metacognition Using Visualization and Auralization of Source Codes; Application Development Based on the Ideas of Media Art | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
北海道情報大学大学院経営情報学研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道情報大学情報メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道情報大学情報メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道情報大学情報メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道情報大学情報メディア学部 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北海道情報大学情報メディア学部 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Management and Information Sciences, Hokkaido Information University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Information Media, Hokkaido Information University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Information Media, Hokkaido Information University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Information Media, Hokkaido Information University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Information Media, Hokkaido Information University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Information Media, Hokkaido Information University | ||||||||
著者名 |
岩田, まどか
隼田, 尚彦
向田, 茂
齋藤, 一
安田, 光孝
大島, 直樹
× 岩田, まどか 隼田, 尚彦 向田, 茂 齋藤, 一 安田, 光孝 大島, 直樹
|
|||||||
著者名(英) |
Madoka, Iwata
Naohiko, Hayata
Shigeru, Mukaida
Hajime, Saito
Mitsutaka, Yasuda
Naoki, Oshima
× Madoka, Iwata Naohiko, Hayata Shigeru, Mukaida Hajime, Saito Mitsutaka, Yasuda Naoki, Oshima
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | これまでプログラムの可視化・可聴化を取り入れた学習支援手法の研究が多く行われてきた。しかし,メディアアートのような視覚的な魅力に着目した研究はあまり見られない。本研究では,ソースコードの可視化・可聴化を行うプログラミング学習支援システムと学習者との間に起こるインタラクションに着目した。この相互作用を通じて獲得されるメタ認知の仮説を示し,メディアアートのエッセンスを用いたアプリケーションのプロトタイプを開発した。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Various studies have been conducted to develop learning support techniques with source techniques of source code visualization and auralization. However, there are only a few researches focused on visual appeal like media art. This paper shows the hypothesis of metacognition through the interaction between the user and the learning support system with visualization and auralization of source codes. The prototype of the application using essences of media art was developed under the above hypothesis. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2013論文集 巻 2013, p. 71-76, 発行日 2013-09-27 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |