WEKO3
-
RootNode
アイテム
Graffiti Fur: 柔軟物の毛羽立ちを利用した描画手法
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/96026
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/960262a96b247-a937-4467-80ce-a5497dafee11
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2013 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Graffiti Fur: 柔軟物の毛羽立ちを利用した描画手法 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Graffiti Fur: Drawing Picture Device by Shading Fuzzing Fibers Surface of Rugs | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Graduate School of Media Design, Keio University | ||||||||
著者名 |
戸田, 光紀
杉浦, 裕太
平場, 吉揮
稲見, 昌彦
× 戸田, 光紀 杉浦, 裕太 平場, 吉揮 稲見, 昌彦
|
|||||||
著者名(英) |
Koki, Toda
Yuta, Sugiura
Yoshiki, Hiraba
Masahiko, Inami
× Koki, Toda Yuta, Sugiura Yoshiki, Hiraba Masahiko, Inami
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本研究では,絨毯などの表面に任意の絵や文字を描画できるインタラクティブなデバイスを提案する.提案するデバイスは,絨毯を指などで一定の方向になぞる際に濃淡の度合いが異なる跡ができる現象を利用し,ドット絵のように一定の間隔で絨毯をなぞることで絨毯の濃淡差により絵や文字のパターンを出して絨毯への描画を実現する.絨毯には特別な加工を施さないため,絨毯の質感を保ちつつ,何度も絵や文字を書き換えていくことが可能となる. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this research, we propose an interactive device where users can draw any pictures or characters on the carpet as they like. To implement this system, we utilize the lighting and shading properties of the carpet when one rubs the surface from a constant direction. These properties leave tracks on the carpet. As it is needless to modify the carpet, user can redraw patterns and characters many times while maintaining the texture of the carpet. | |||||||
書誌情報 |
エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2013論文集 巻 2013, p. 317-323, 発行日 2013-09-27 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |