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アイテム
小さな将棋の解
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97537
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97537fb31b99c-b836-4e1f-949b-d15a95106917
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2003 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
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公開日 | 2003-11-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 小さな将棋の解 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Solving Small Boards of Shogi | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京農工大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京農工大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京農工大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
東京農工大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Agriculture and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Agriculture and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Agriculture and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Tokyo University of Agriculture and Technology | ||||||||
著者名 |
後藤, 智章
柴原, 一友
乾, 伸雄
小谷, 善行
× 後藤, 智章 柴原, 一友 乾, 伸雄 小谷, 善行
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著者名(英) |
Goto, Tomoaki
Shibahara, Kazutomo
Inui, Nobuo
Kotani, Yoshiyuki
× Goto, Tomoaki Shibahara, Kazutomo Inui, Nobuo Kotani, Yoshiyuki
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 将棋は状態空間が非常に大きく,解を求めることは不可能とされている.本研究では,盤を小さくした将棋の解を求め,ルールによる解と計算量に関して議論する.具体的には,端にだけ駒を置く配置の3×3と3×4の将棋の解を分析した.その結果,3×3は約98%,3×4は約56%の解を求めることができた.また,3×3は先手必勝と後手必勝が約2 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | As shogi has large state space, no computer can solve proper shogi. In this research, we collect the solution of the small boards of shogi, and then discuss the difference and the amount of calculation by the rule. The small shogi means the shogi of 3x3 and 3x4 of arrangement by which the pieces were placed only on the borders. Consequently, in the case of 3x3 and 3x4, 98% and 56% of solution were found respectively. Moreover, it turned out for 3x3 that the ration of "first move wins" and "second move wins" are about 2 | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2003論文集 巻 2003, p. 25-32, 発行日 2003-11-07 |
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出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |