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アタック 25 の最適戦略
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/97673
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/976731283be35-616e-42bb-bbe3-ab6a7e985656
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2007 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
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公開日 | 2007-11-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | アタック 25 の最適戦略 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | The Best Strategy of Attack25 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
北陸先端科学技術大学院大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Japan Advanced Institute of Science and Technology | ||||||||
著者名 |
野口, 陽来
松井, 利樹
小森, 成貴
橋本, 隼一
橋本, 剛
× 野口, 陽来 松井, 利樹 小森, 成貴 橋本, 隼一 橋本, 剛
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著者名(英) |
Noguchi, Haruki
Matui, Toshiki
Komori, Shigetaka
Hashimoto, Junichi
Hashimoto, Tuyoshi
× Noguchi, Haruki Matui, Toshiki Komori, Shigetaka Hashimoto, Junichi Hashimoto, Tuyoshi
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 朝日放送が製作しているテレビ番組に「パネルクイズアタック 25」がある. このクイズ番組を見る限り, 解答者は全ての問題に答えようとしている. しかし, クイズの正解が分かっても解答しないほうが有利な状況があるのではないかと考えた. そこで局面の解析にはモンテカルロ法を用いて, どのパネルを獲得しても不利になる状況を見つけ出した. その結果不利になる局面は全体の 3.8%に上ることが判明した. また不利になる局面の代表的な例として一問目を答えた人は二問目を答えない方がよいという例を示した.さらにパネルを選択する戦略についても提案した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | ”Attack25” is a game played in TV show that Asahi Broadcasting Corporation produces. In this game, ”panelists” (players) try to solve as many quiz as possible. But we consider that there are advantageous positions in which panelists should not give an answer even if they understand the quiz. We use Monte-Carlo method to analysis and search positions which are disadvantageous even if the panel is acquired. As a result, it turned out that positions that are disadvantageous for at least one panelist represent 3.8% of the whole. We showed as an example of a typical position that if the rst panel is acquired, you should not answer the following problem. And we proposed best moves for dierent possible positions. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2007論文集 巻 2007, 号 12, p. 144-147, 発行日 2007-11-09 |
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出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |