Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2014-10-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
擬人化エージェントを用いた人狼対戦システムの開発 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Development of Werewolf Match System for Human Players Mediated with Lifelike Agents |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
東京工芸大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京工芸大学 |
著者所属 |
|
|
|
筑波大学 |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokyo Polytechnic University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokyo Polytechnic University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Tsukuba |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Tokyo |
著者名 |
片上, 大輔
小林, 優
大澤, 博隆
稲葉, 通将
篠田, 孝祐
鳥海, 不二夫
|
著者名(英) |
Daisuke, Katagami
Yu, Kobayashi
Hirotaka, Osawa
Michimasa, Inaba
Kousuke, Shinoda
Fujio, Toriumi
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
本研究では,若者の対話教育のための対話支援環境として,擬人化エージェントを用いた人狼対戦システムを提案した.他者の推測と信頼を得る発話が必要となる対話ゲーム「人狼」を使い,人間とエージェントが混在する多人数環境で,1対多の説得技法を学ぶ.人狼知能エージェントの開発とその成果を通して,会話能力を鍛え,自らの意見を論理的に組み立て,発信する若者を育てる教育方法を開発することを本研究の目的とする. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Werewolf is a conversation type game. We construct the Werewolf match system for humans with lifelike agents. The purpose of the study is to develop the way of education for exercise discussion skill, think logically and express his/her point of view through development werewolf AI agent and the results. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2014論文集
巻 2014,
p. 133-134,
発行日 2014-10-31
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |