Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2014-10-31 |
タイトル |
|
|
タイトル |
人狼知能達成におけるエージェントの推論モデル |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Agent's Reasoning Model for Achieving AIWolf |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
筑波大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京大学 |
著者所属 |
|
|
|
広島市立大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京工芸大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京大学 |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
University of Tsukuba |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Tokyo |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Hiroshima City University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Tokyo Polytechnic University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Tokyo |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者名 |
大澤, 博隆
鳥海, 不二夫
稲葉, 通将
片上, 大輔
梶原, 健吾
篠田, 孝祐
|
著者名(英) |
Hirotaka, Osawa
Fujio, Toriumi
Michimasa, Inaba
Daisuke, Katagami
Kengo, Kajiwara
Kosuke, Shinoda
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
著者らは人工知能によって人狼というゲームを解くことを目標としている。人狼ゲームを解くためには、他者の意図を記述し、自己や他者の心的モデルを記述し、扱えるような手法が必要となる。本研究では BDI 論理を用いたエージェントの推論記述法を提案した。また、実際の人狼プレイログを用いて、このような BDI 論理でどのような記述が可能となるか検証した。 |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The authors are trying to solve the game of werewolf by artificial intelligence. It is required to describe and handle a mental model of others and a mental model of a player in others for constructing artificial intelligence for solving the game. The authors designed reasoning of agents for describe werewolf game based on BDI logics. We referring online playing log to verify how reasoning describe a werewolf game. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2014論文集
巻 2014,
p. 157-161,
発行日 2014-10-31
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |