Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2016-04-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Smart Access Vehicle System:フルデマンド型公共交通配車システムの実装と評価 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Smart Access Vehicle System: Implementation and Evaluation of a Vehicle Operation System for Demand Responsive Public Transportation |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
[一般論文(推薦論文)] スマートシティはこだて,Smart Access Vehicle(SAV),Demand Responsive Transportation(DRT),配車システム |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
|
|
|
公立はこだて未来大学 |
著者所属 |
|
|
|
文部科学省科学技術・学術政策研究所 |
著者所属 |
|
|
|
公立はこだて未来大学 |
著者所属 |
|
|
|
産業技術総合研究所 |
著者所属 |
|
|
|
公立はこだて未来大学 |
著者所属 |
|
|
|
公立はこだて未来大学 |
著者所属 |
|
|
|
産業技術総合研究所 |
著者所属 |
|
|
|
公立はこだて未来大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Future University Hakodate |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Science and Technology Policy |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Future University Hakodate |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Advanced Industrial Science and Technology |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Future University Hakodate |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Future University Hakodate |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Advanced Industrial Science and Technology |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Future University Hakodate |
著者名 |
中島, 秀之
小柴, 等
佐野, 渉二
落合, 純一
白石, 陽
平田, 圭二
野田, 五十樹
松原, 仁
|
著者名(英) |
Hideyuki, Nakashima
Hitoshi, Koshiba
Shoji, Sano
Junichi, Ochiai
Yoh, Shiraishi
Keiji, Hirata
Itsuki, Noda
Hitoshi, Matsubara
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
筆者らは,デマンド応答型公共交通の一種であるSmart Access Vehicle System(SAVS)の社会実装を目指して,これまでにシミュレーション実験による利便性評価を行う中でその効率性を確認してきた.本論文では,SAVSの実装,実証実験,およびシミュレーション評価実験について述べる.2回にわたる実証実験において,SAVSが実際に稼働することを確認した.フルデマンド型乗合車輛複数台のリアルタイム自動配車は筆者らの知る限り世界初であり,このシステムを全自動で稼働できたことは,Smart Access Vehicleサービスの社会実装を行ううえで有用な成果であると考えている. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Our aim is to implement a new demand responsive public transportation, Smart Access Vehicle System (SAVS). We confirmed the efficiency of SAVS by simulation, and then we conducted field tests to confirm that the system is actually operational. As far as we know, we succeeded in the world-first fully automatic operation of multiple vehicles with real-time rerouting. We regard this as an important step toward real-world implementation of SAVS. We report the results of field tests and the system used there. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 57,
号 4,
p. 1290-1302,
発行日 2016-04-15
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1882-7764 |