Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2017-03-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
京都大学におけるSakai CLEによる学習支援環境の現状と課題 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Current Status and Challenges of Learning Management Support System using Sakai CLE at Kyoto University |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
京都大学企画・情報部 |
著者所属 |
|
|
|
京都大学情報環境機構IT企画室 |
著者所属 |
|
|
|
京都大学情報環境機構IT企画室 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Planning and Information Management Department, Kyoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
IT Planning Office, Institute for Information Management and Communication, Kyoto University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
IT Planning Office, Institute for Information Management and Communication, Kyoto University |
著者名 |
外村, 孝一郎
津志本, 陽
梶田, 将司
|
著者名(英) |
Koichiro, Tonomura
Yo, Tsushimoto
Shoji, Kajita
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
京都大学情報環境機構では,オープンソースの Sakai CLE をベースにした学習支援システムを導入し,PandA (People and Academe)のブランド名で全学に提供している.本学への導入に当たっては,京都大学における独自の要件に対応するためのカスタマイズおよび,いくつかの機能付加を行っている.本報告では Git を利用したバージョンアップ業務の効率化,オフィスアシスタントを活用した業務支援,および動画配信システム Kaltura の導入について報告する. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The Institute for Information and Communication Management of Kyoto University has been providing Course Management System ”PandA” which is based open source software Sakai CLE. For the development PandA, we customized and enriched Sakai CLE to meet the requirement of Kyoto University. In this paper, we describe our challenges (1) an effective upgrading framework using Git, (2) a support project by Office Assistance students and (3) Installation of Kaltura Video platform for enhancement of our services. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12496725 |
書誌情報 |
研究報告教育学習支援情報システム(CLE)
巻 2017-CLE-21,
号 2,
p. 1-5,
発行日 2017-03-14
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8620 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |