Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2017-11-03 |
タイトル |
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タイトル |
マルチエージェント・シミュレーションを用いた全自動麻雀卓の撹拌手法に関するモデル化 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Modeling of Agitation Method in Automatic Mahjong Table using Multi-Agent Simulation |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
麻雀 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
全自動麻雀卓 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
撹拌率 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
マルチエージェント・シミュレーション |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
artisoc |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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愛知県立大学 大学院 情報科学研究科 |
著者所属 |
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愛知県立大学情報科学部情報科学科 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Information Science and Technology, Aichi Prefectural University |
著者所属(英) |
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en |
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Department of Information Science and Technology, Faculty of Information Science and Tehnology, Aichi Prefectural University |
著者名 |
井手, 広康
奥田, 隆史
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著者名(英) |
Hiroyasu, Ide
Takashi, Okuda
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
全自動麻雀卓は“牌をかき混ぜて牌山に積み上げる動作”を自動で行う麻雀卓のことを指す.全自動麻雀卓の撹拌手法には一定の規則性があるため,これが要因となって牌に偏りが生じている可能性があると考えられる.そこで本研究では,マルチエージェント・シミュレーションを用いた全自動麻雀卓における撹拌手法のモデル化について提案し,牌の撹拌率について分析を行った.シミュレーションの結果から,全自動麻雀卓の撹拌手法によって少なからず牌に偏りが発生していることがわかった.また本シミュレーションによる撹拌手法のモデルでは,全自動麻雀卓のドラムに空回転を加えることによって撹拌率は改善され,3回転以上の空回転を加えたとき十分に牌全体が撹拌するという結果が得られた. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Automatic mahjong table refers to mahjong table which automatically performs "the action of stirring tiles and stacking them on the wall". Since the agitation method of automatic mahjong table has certain regularity, it is considered that there is a possibility that bias has occurred in the tile as a factor. Therefore, in this research, we propose modeling of agitation method in automatic mahjong table using Multi-Agent Simulation, and analyzed agitation rate of tiles. As a result, it was found that biasing of the tiles occurred to a considerable extent by agitation method of automatic mahjong table. Moreover, agitation rate was improved by adding idle rotation to the drum of automatic mahjong table, and it was found that the whole tile was agitated sufficiently when applying idle rotation more than three rotations. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2017論文集
巻 2017,
p. 171-176,
発行日 2017-11-03
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |