Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2018-08-12 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教員のためのプログラミング教室の実践報告 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Practice report of the computing classroom for teachers |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属 |
|
|
|
電気通信大学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Electro-Communications |
著者名 |
赤澤, 紀子
石井, 海渡
小早川, 祐一郎
中山, 泰一
|
著者名(英) |
Noriko, Akazawa
Kaito, Ishii
Yuuichiro, Kobayakawa
Yasuichi, Nakayama
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
小学校でのプログラミング教育を含む次期学習指導要領は 2020 年度の全面実施に向けて,周知・徹底のフェーズが終わり,今年度 (2018 年度) から移行期間になっている.そこで研究では,著者らが大学の公開講座として実施している,子どもにプログラミングを教えるためのプログラミング教室についての実践報告を行う. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The next course of study of the elementary school including the programming education is carried out entirely in 2020. The period of common knowledge and thorough guidelines is expired, and it enters for a dual circulation period. Therefore we report about the programming open lecture for teachers at our university. |
書誌情報 |
情報教育シンポジウム論文集
巻 2018,
号 34,
p. 227-232,
発行日 2018-08-12
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |