Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2019-11-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
格闘ゲーム初心者向け感想戦支援システムの提案 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A Impression Battle Support System for A Fighting Game Beginner |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
|
|
|
群馬工業高等専門学校専攻科 生産システム工学専攻 |
著者所属 |
|
|
|
群馬工業高等専門学校 電子情報工学 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Advanced Production, National Institute of Technology, Gunma College |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Information and Computer Engineering, National Institute of Technology, Gunma College |
著者名 |
天川, 拓海
荒川, 達也
|
著者名(英) |
Takumi, Amagawa
Tatsuya, Arakawa
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
プレイに対してアドバイスを行う格闘ゲーム初心者向け練習支援システムを提案する.今回は,試合後に試合中のミスプレイに対する正しいプレイをアドバイスする機能,ミスプレイをした場面をやり直す機能,悪質行為とみなされる行為を警告する機能を提案し,簡単な試作システムにより評価実験を行った. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We propose a system to support fighting game beginners. This system points failures of the beginner’s playing and instructs reform measures. In addition, this system replays scenes the beginner failed and offers chances to try the scene again. We conducted a simple experient with a prototype system. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2019論文集
巻 2019,
p. 109-113,
発行日 2019-11-01
|
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |