Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2019-11-01 |
タイトル |
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タイトル |
トレーディングカードゲームにおける \n遺伝的アルゴリズムを用いた個性あるエージェントの作成と ニューラルネットワークによる模倣 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Developing Agents by Genetic Algorithm and Imitation by Neural Network in Trading Card Game |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
不完全情報ゲーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
トレーディングカードゲーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
遺伝的アルゴリズム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ニューラルネットワーク |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
強化学習 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者名 |
山田, 豊大
阿原, 一志
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著者名(英) |
Atsuhiro, Yamada
Kazushi, Ahara
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
不完全情報ゲームの 1 種であるトレーディングカードゲーム(TCG)は,デッキ(ゲームに使用するカードセット)を各プレイヤーが一定のルール化で自由に作成できるなど,囲碁や将棋,その他ボードゲームにはないゲーム要素が特徴である.したがって、強い,または人間らしいエージェントの作成等の研究は人間の意思決定過程の解明等に有意義であると考えられる.本稿では,『エージェントの個性に合わせたデッキを構築することが可能である』という仮説の実証のため,単純な TCG のプラットフォームをオリジナルに実装した.その上で遺伝的アルゴリズムによって個性のあるエージェント作成し,異なる個性のデッキを扱わせた際の挙動について観察した.さらに,そのエージ ェントの盤面評価をさらに良いものにするためにニューラルネットワークを用いたエージェントについても考察した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Trading Card Game (TCG), one of an incomplete information game, has characteristic features. For example, any player can choose cards they use in their deck. Therefore, it will be significant for human’s process of decision making to study how we obtain a smart or believable agent. In this paper, we developed characteristic agents by genetic algorithm, then we observed whether the agent can use the deck which has other characteristics well. After that, we make the agent’s value function better, we considered an agent with Neural Network. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2019論文集
巻 2019,
p. 122-125,
発行日 2019-11-01
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |