Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2019-11-01 |
タイトル |
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タイトル |
ゲームプレイ特徴のクラスタリングによるローグライクゲームの動的難易度調整 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Dynamic difficulty adjustment in roguelike game using clustering of gameplay features |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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公立はこだて未来大学大学院システム情報科学研究科 |
著者所属 |
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公立はこだて未来大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of System Information Science, Future University Hakodate |
著者所属(英) |
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en |
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Future University Hakodate |
著者名 |
阿保, 達也
松原, 仁
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著者名(英) |
Tatsuya, Abo
Hitoshi, Matsubara
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
コンピュータゲーム開発において、レベルデザイン、つまり難易度の調整は非常に重要なフェーズであるとともに、手間がかかりそれ自体が難しい。本研究では、ローグライクゲームのプレイ特徴を抽出、クラスタリングすることで、その結果を動的難易度調整に適用し、プレイ内容に応じて実際に難易度を動的に調整することを目的とする。 |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In computer game development, level design, that is, adjustment of the difficulty level, is a very important phase, and takes time and effort itself. The purpose of this research is to extract and cluster the play characteristics of roguelike games, apply the results to dynamic difficulty adjustment, and adjust the difficulty dynamically according to the play contents. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2019論文集
巻 2019,
p. 155-160,
発行日 2019-11-01
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |