Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2019-11-08 |
タイトル |
|
|
タイトル |
反転授業動画におけるカオアリとカオナシの比較 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Comparison of “With-Face” and “No-Face” in lecture videos for flipped classroom |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
|
|
|
広島大学情報部情報化推進グループ |
著者所属 |
|
|
|
広島大学情報メディア教育研究センター |
著者所属 |
|
|
|
広島大学情報メディア教育研究センター |
著者所属 |
|
|
|
広島大学情報メディア教育研究センター |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Information Promotion Group, Hiroshima University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Information Media Center, Hiroshima University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Information Media Center, Hiroshima University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Information Media Center, Hiroshima University |
著者名 |
天野, 由貴
隅谷, 孝洋
長登, 康
稲垣, 知宏
|
著者名(英) |
Yuki, Amano
Takahiro, Sumiya
Yasushi, Nagato
Tomohiro, Inagaki
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
広島大学では,学部新入生必修科目 「大学教育入門」 を開講している.その全 15 回のうち 1 回の 「アカデミック・プレゼンテーション」 の章で,反転授業をおこなっている.本研究では,事前学習動画で人物が映っていて説明しているものと,スライド映像に音声をつけているだけのもの 2 種類を用意し,新入生を約半分に分けて提供した.その視聴行動や小テストの得点にどういう影響を与えたかを比較した. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
“Introduction to University Education” is provided as a compulsory course for the freshmen in Hiroshima university. In the course one of the chapters “Academic Presentation” is given as a flipped classroom. We have prepared two types of the online lecture; the one is with the lecturer on screen and the other without it. In this paper we study how the lecturer on screen affects the watching behavior of the lecture video and the grade of the small test. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
書誌情報 |
研究報告コンピュータと教育(CE)
巻 2019-CE-152,
号 19,
p. 1-6,
発行日 2019-11-08
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
Notice |
|
|
|
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |