WEKO3
-
RootNode
アイテム
十六むさしの強解決
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/207675
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/207675bc90b6ea-d60e-4754-b9e6-c45273fa2ee6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2020 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-11-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 十六むさしの強解決 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Sixteen Musashi is Strongly Solved | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 十六むさし | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 強解決 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 後退解析 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学情報基盤センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Center, The University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
田中, 哲朗
× 田中, 哲朗
|
|||||||
著者名(英) |
Tetsuro, Tanaka
× Tetsuro, Tanaka
|
|||||||
論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 「十六むさし」は約400 年前から遊ばれている日本の古いボードゲームである.このゲームは,二人用の二人零和有限確定完全情報ゲームの一つであるため,ゲーム中の各局面のゲーム値を計算することができる.本研究では,標準的な「十六むさし」と2 つのバリエーションを強解決した. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Sixteen musashi is an old Japanese board game, which has been played for about four hundred years. Since the game is one of complete information games for two players, we can calculate the game value of each position in the game. We strongly solved the standard sixteen musashi and two variations of this game. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2020論文集 巻 2020, p. 194-201, 発行日 2020-11-06 |
|||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |