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アイテム
R-Rivals のナッシュ均衡戦略
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/213447
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/2134471637252b-34db-40bd-89a0-39bdf016071c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | Symposium(1) | |||||||
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公開日 | 2021-11-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | R-Rivals のナッシュ均衡戦略 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Nash Equilibrium Strategy for R-Rivals | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ナッシュ均衡 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 混合戦略 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 2人ゲーム | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||||
資源タイプ | conference paper | |||||||
著者所属 | ||||||||
東京大学情報基盤センター | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Information Technology Center, The University of Tokyo | ||||||||
著者名 |
田中, 哲朗
× 田中, 哲朗
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著者名(英) |
Tetsuro, Tanaka
× Tetsuro, Tanaka
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | R-Rivals はカナイセイジ氏がデザインした 2 人用カードゲームで 2014 年に発売された.R-Rivalsはサイコロのようなランダムな要素を含まない 2 人零和ゲームだが,同時手番ゲームなのでじゃんけんと同様にナッシュ均衡が存在するのは双方のプレイヤが混合戦略を用いたときになる.本研究では,同値な状態は同じであるとみなして,R-rivals のすべての状態を数えた.そして,得られた約 54 万の状態すべてのゲーム値を計算した.その結果,初期状態で出せる 8 枚のカードのうち,道化,姫,将軍を除く 5 枚のカードをある確率で出すのが最適な戦略であること,ポイントが 0-3 から勝てる状態があることなどの性質をみつけることができた. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | R-Rivals is a two-player card game designed by Seiji Kanai and released in 2014. R-Rivals is a two-player zero-sum game that does not contain random elements like dice, but since it is a simultaneous turn game, it has a Nash equilibrium of mixed strategies like rock-paper-scissors. In this study, we counted all the states of R-rivals, considering equivalence to be the same. Then, we calculated the game value of all the obtained states (about 540,000). As a result, we found various properties, such as the optimal strategy is to play five cards out of the eight cards that can be played in the initial state, except for the clown, princess, and general, with a certain probability, and that there are many states where the score can be won from 0-3. | |||||||
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2021論文集 巻 2021, p. 138-143, 発行日 2021-11-06 |
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出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |