WEKO3
-
RootNode
アイテム
The Effectiveness of Semester Abroad Programs
https://doi.org/10.14946/00001831
https://doi.org/10.14946/00001831f0122b78-cf3d-4f30-805a-3e235eb3c9e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-03-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Effectiveness of Semester Abroad Programs | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Effectiveness of Semester Abroad Programs | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 英語教育、留学 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | English Language Teaching, Study Abroad | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.14946/00001831 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
著者 |
Jackson, Alan E.
× Jackson, Alan E.
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 336 | |||||||
識別子Scheme | CiNii ID | |||||||
識別子URI | http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000002320418 | |||||||
識別子 | 9000002320418 | |||||||
姓名 | ジャクソン, アラン E. | |||||||
著者ID | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 80372241 | |||||||
抄録 | ||||||||
値 | 本稿は4 年にわたる期間に収集されたデータ分析に基づき、神戸松蔭女子学院大学の4 ~6 か月の中期留学について考察したものである。同様の留学プログラムについての研究では、1 か月につき10 ~ 15 点のTOEFL PBT スコアが上昇しているという結果や(レベルが下の学生ほどよりスコアの上昇幅が大きい傾向がある)、自律学習力と自信が大いについたことなどが報告されているが、この論文でも同様の結果が得られた。また、留学前に比べると留学後のTOEIC スコア分布の標準偏差がかなり高くなったということも、本研究において明らかになった。これは留学中の学習機会を活用し、英語力上達をめざすには、学生の性格と心構えが重要な役割を果たしていることが示唆されているように思われる。 | |||||||
abstract | ||||||||
値 | This paper presents an evaluation of the 4~6-month (English) Semester Abroad Program at Kobe Shoin Women’s University based on an analysis of data from a four-year period. The results seem to confirm previous work on such programs showing proficiency gains of 10-15 TOEFL PBT points per month (with lower-level students tending to make greater gains) and significant improvements in self-efficacy and confidence. The evaluation also reveals a much greater standard deviation in the distribution of TOEIC scores after study abroad, which seems to underline the important role that personality and attitude play in the ability of students to take advantage of learning opportunities while abroad. | |||||||
書誌情報 |
神戸松蔭女子学院大学研究紀要. 文学部篇 en : Journal of the Faculty of Letters, Kobe Shoin Women's University : JOL 巻 5, p. 17-27, 発行日 2016-03-05 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 神戸松蔭女子学院大学学術研究委員会 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 21863830 | |||||||
NCID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA1254565X | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
Share
Cite as
Jackson, Alan E., 2016, The Effectiveness of Semester Abroad Programs: 神戸松蔭女子学院大学学術研究委員会, 17–27 p.
Loading...