WEKO3
-
RootNode
アイテム
ライティング課題における誤用の特徴
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/467
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/46773f89d5a-fad6-4465-befb-88ffbbe738fa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ライティング課題における誤用の特徴 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Analysis of Japanese EFL Learners' Errors in Written English | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
井上, 加寿子
× 井上, 加寿子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to describe the common errors of the Japanese learners of English in their essay writings and to consider the background of those errors from a cognitive linguistic perspective. In this paper, we take typical errors of a possessive verb ‘have’ in English for example, and argue that those errors may be caused by the lack of the learners’ knowledge that the cognitive process of English is quite different from that of Japanese. In conclusion, we suggest that the cognitive linguistic approach can give the positive contribution to the teaching and learning English as a foreign language. | |||||
書誌情報 |
教育総合研究叢書 = Studies on education 号 8, p. 47-57, 発行日 2015-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学教育総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1882-9937 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12321947 |
Share
Cite as
井上, 加寿子, 2015, An Analysis of Japanese EFL Learners' Errors in Written English: 関西国際大学教育総合研究所, 47–57 p.
Loading...