WEKO3
-
RootNode
アイテム
反転授業モデルによるアクティブ・ラーニングの可能性 : 情報機器活用に関する教職課程の授業を通じて
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/502
https://kuins.repo.nii.ac.jp/records/5021bba38c0-8e31-4819-898b-3669c74c9aa3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-08-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 反転授業モデルによるアクティブ・ラーニングの可能性 : 情報機器活用に関する教職課程の授業を通じて | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Possibility of Active Learning by the Flipped Classroom Model : Through the Class of the Teacher-training Course on Utilize ICT | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
坂口, 隆康
× 坂口, 隆康 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 反転授業はアクティブ・ラーニングとしての能動性を高めるだけでなく,より深い学びを導く可能性を秘めている。本稿では,2014 年度に始めた反転授業方式による「初等情報機器活用論」の授業を通じて,反転授業の可能性について検討することとした。本研究により,完全習得型と高次能力学習型の両方の授業を取り入れることができ,アクティブ・ラーニングによる学びの質が深まることが明らかになった。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Flipped classroom is not only increase the active property as active learning, it has the potential to lead to deeper learning. In this paper, through the teaching of the "Syotojyohokikikatuyoron" by the flipped classroom method it began in 2014, it was decided to study with the possibility of a flipped classroom. This study can incorporate the teaching of both full mastery type and higher capacity learning , it revealed that deepen the quality of learning by active learning .In addition , knowledge and skills by learning in advance by the video is per body , the aim of learning is found to be easier to achieve |
|||||
書誌情報 |
教育総合研究叢書 = Studies on education 号 9, p. 131-144, 発行日 2016-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西国際大学教育総合研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1882-9937 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12321947 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 40020865569 |
Share
Cite as
坂口, 隆康, 2016, The Possibility of Active Learning by the Flipped Classroom Model : Through the Class of the Teacher-training Course on Utilize ICT: 関西国際大学教育総合研究所, 131–144 p.
Loading...