WEKO3
インデックスリンク
-
RootNode
アイテム
欧州統合史の中の歴史教科書対話 : 各アクターの取り組みと限界
https://toyoeiwa.repo.nii.ac.jp/records/448
https://toyoeiwa.repo.nii.ac.jp/records/448815194ae-90e7-4831-89f6-0e41ac1102cc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-04-22 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 欧州統合史の中の歴史教科書対話 : 各アクターの取り組みと限界 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | History Textbook Dialogues in European Integration : The Process and Limitations of the Actors | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 歴史教科書対話 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 欧州統合 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 国家間対話 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | history textbook revision | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | European integration | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | international dialogue | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
吉岡, 早希
× 吉岡, 早希
|
|||||||||
著者別名 |
YOSHIOKA, Saki
× YOSHIOKA, Saki
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper describes cross-sectoral dialogues concerning history textbook revisions aimed at promoting a common historical awareness in the European Union and examines the ways in which this process has affected European integration. Initiated as a mutual assessment of textbooks in the inter-war period aimed at preventing prejudice against other European states, history textbook dialogues eventually evolved into arguments about the history education of citizens of the European community and the multilateral community in the post Cold War aimed at fostering collaborative development. By analyzing previous research and official activity reports of the respective actors involved in the process, including Germany, France, Poland, the Council of Europe, UNESCO, the Georg-Eckert Institute, and EUROCLIO, this study demonstrates the limitations of the activities aimed at enhancing a common historical awareness. This research suggests that existing difficulties and obstacles need to be overcome before history textbook dialogues can make possible the establishment of mutual understanding among the European states. It concludes that continuous observation and further study are required | |||||||||
書誌情報 |
東洋英和大学院紀要 en : The Journal of the Graduate School of Toyo Eiwa University 巻 10, p. 95-111, 発行日 2014-03-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東洋英和女学院大学大学院 | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1349-7715 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12040336 | |||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | 40020024162 |