WEKO3
-
RootNode
アイテム
記号的生産-消費社会と人間の危機
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1066
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1066a684e49b-dc10-4206-b112-d18ea333d2a0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 記号的生産-消費社会と人間の危機 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Environmental and Human Crisis of Symbolic Marketing | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 記号的市場 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 環境危機 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 象徴 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ローカリゼーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | symbolic market | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | environmental crisis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | symbols | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | localization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 原著論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Original | |||||
著者名(日) |
犬塚, 潤一郎
× 犬塚, 潤一郎 |
|||||
著者名よみ |
イヌズカ, ジュンイチロウ
× イヌズカ, ジュンイチロウ |
|||||
著者名(英) |
Inuzuka, Jun-ichiro
× Inuzuka, Jun-ichiro |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 実践女子大学生活科学部生活文化学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Human Sciences and Arts,Jissen Women's University | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | To avoid a crisis that Marx predicted, capitalism has been improved. Fordism and the financial policy was achieved rapid development of industrial society. However, the market would naturally have physical limitations. Market is not able to be expanded indefinitely. Thecreation of the symbolic market, economic growth became possible to overcome this constraint.Symbols and credit creation technology, made possible the growth of the market, as it wareneutral to its own physical limitations. However, humanity and the earth continues to be aconcrete existence even if regarding the market as sign. As the limits of its contradictions,brought the crisis of global environmental crisis and human nature. On the criticism of theontological structure of these two crises, we must envision our new society. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 巻 49, p. 53-64, 発行日 2012-03-10 |
Share
Cite as
犬塚, 潤一郎, 2012, Environmental and Human Crisis of Symbolic Marketing: 53–64 p.
Loading...