WEKO3
-
RootNode
アイテム
学生の習熟度別 英文ライティング力向上の分析 ―弱点克服の重点的指導によるライティングの変化―
https://doi.org/10.34388/1157.00002170
https://doi.org/10.34388/1157.000021709d936734-6611-4eee-b071-09772c11983a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学生の習熟度別 英文ライティング力向上の分析 ―弱点克服の重点的指導によるライティングの変化― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Analysis of Students’ Writing Improvement Observed in Diff erent Profi ciency Levels ―Changes in Writing through Focused Instructions for Overcoming Weaknesses | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第2言語ライティング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヨーロッパ言語共通参照枠 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パラグラフ・ライティング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トピックの展開 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディスコースマーカー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プレライティング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブレインストーミン グ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 論理的思考 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 動機づけ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 分析的評価ルーブリック | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | L2 Writing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CEFR | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Paragraph writing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Topic development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Discourse marker | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Prewriting | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Brain storming | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Logical thinking | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Analytic scoring rubric | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00002170 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
三田, 薫
× 三田, 薫× 霜田, 敦子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4743 | |||||
姓名 | Mita, Kaoru | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4744 | |||||
姓名 | Shimoda, Atsuko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 短期大学英語必修授業で事前・事後に実施したライティングテスト195 名分を習熟度別に,語数,構成,文法,内容展開の4 つの観点で比較分析した。その結果,どの習熟度のグループにおいても,多くの項目で統計的に有意に改善していることが明らかになった。特定の文法項目に絞ったエラー改善の指導,構成や論理を表すディスコースマーカーの指導,短い英文を繰り返し書かせる指導などがライティングの改善に貢献した可能性がある。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Writings of 195 students who took pre/post writing tests in a compulsory English class at a junior college were analyzed in terms of the number of words, organization, grammar and topic development. The results showed that there was a statistically significant improvement in many items in all proficiency groups. Instructions on error correction for specific grammatical items, instructions on discourse markers for organization and logic, and having students repeatedly write short sentences may have contributed to the improvement in writing. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学短期大学部紀要 en : Jissen Women’s Junior College Review 巻 42, p. 63-83, 発行日 2021-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24344583 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12721413 |