WEKO3
-
RootNode
アイテム
学生の英文ライティング力向上の分析 その3:文法・構造・論理・内容の質の重点的指導によるライティングの習熟度別変化
https://doi.org/10.34388/1157.00002296
https://doi.org/10.34388/1157.000022969cf72492-8b9d-426c-936a-cedac5b11a58
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学生の英文ライティング力向上の分析 その3:文法・構造・論理・内容の質の重点的指導によるライティングの習熟度別変化 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Analysis of Students' English Writing Improvement Part 3: Changes in Writing Proficiency through Focused Instruction on Grammar, Structure, Logic, and Content Quality | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第2言語ライティング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | becauseの断片文エラー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | for example エラー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パラグ ラフ・ライティング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トピックの展開 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ディスコースマーカー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 分析的評価ルーブリック | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | テキストマイニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プロジェクトベースの学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 音読 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | L2 Writing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Because fragment error | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | For example error | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Paragraph writing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Topic development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Discourse marker | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Analytic scoring rubric | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Text mining | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Project-based learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Reading aloud | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00002296 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
三田, 薫
× 三田, 薫× 霜田, 敦子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 短期大学英語必修授業で前期・後期を通じて実施した2 回のライティングテストの結果147名分を習熟度別に比較分析した結果,どの習熟度のグループにおいても,多くの項目で統計的に有意に改善していることが明らかになった.特定の文法項目に絞ったエラー改善の指導,構成と論理を表すディスコースマーカーの指導,内容の質の指導,短い英文を繰り返し書かせる指導,海外に発信するエッセイの作成や発表の機会などがライティングの改善に貢献した可能性がある.また調査結果を基にライティングテストの評価基準(ルーブリック)構築を試みる. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A comparative analysis of the results of two writing tests administered to 147 students in the first and second semesters of a required junior college English class by proficiency level revealed statistically significant improvements in many items for all proficiency groups. It is possible that instruction on error improvement focusing on specific grammar items, instruction on discourse markers for structure and logic, instruction on content quality, instruction on writing short English sentences repeatedly, and opportunities to write and present essays to be sent abroad contributed to the improvement in writing. We will also try to construct a rubric for the writing test based on the results of the survey. | |||||
書誌情報 |
Jissen English communication en : Jissen English communication 巻 52, p. 13-48, 発行日 2022-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2436195X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11640473 |