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国家ブランディングと危機管理
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/57
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/5777fae859-b811-4432-8aa4-0d58a0976c75
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2012-03-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 国家ブランディングと危機管理 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国家ブランディング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 都市ブランディング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 危機管理 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プロパガンダ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 風評 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クール・ブリタニア | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本ブランド戦略 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
その他の言語 | ||||||
言語 | National Branding and Crisis Management | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | コッカ ブランディング ト キキ カンリ | |||||
著者名(日) |
長澤, 彰彦
× 長澤, 彰彦 |
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著者名よみ |
ナガサワ, アキヒコ
× ナガサワ, アキヒコ |
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著者名(英) |
Nagasawa, Akihiko
× Nagasawa, Akihiko |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The true nature of branding is to set up and maintain a structure for supporting and strengthening trust [信] in the brand. Ultimately, the word trust itself can be conceived of as arising from a duality of principle [信念] and reliance [信頼]. However, the Strategic Japanese Brand that the cabinet formulated in 2009 did not include any idea of a structure for creating trust, but merely expressed a plan for revitalizing Japanese industry. Today, Japan is grappling with a number of problems, such as the nuclear accident caused by the Great Eastern Japan Earthquake Disaster, the poor economy due to the strong yen, and the draining off of Japanese economic power by China and Korea. These are the result of the heretofore focus on developing industry and the economy. Since the economic decline, merely calling for more support for industry will not solve the problems. The structure of trust through state branding has a function of crisis management when economic power declines or other crises occur. However, as far as can been seen, up to now none of the plans or proposals related to Japanese state branding that have been issued by any governmental bureau or agency have gone so far as to include consideration of the aspect of crisis management. This paper seeks to clarify the basic nature of national branding by exploring the background and problems with the attempts at national branding in Japan. |
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雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10110523 | |||||
書誌情報 |
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 en : OIU journal of international studies 巻 25, 号 3, p. 1-21, 発行日 2012-03-31 |