WEKO3
-
RootNode
アイテム
連帯修飾節におけるル形、タ形についての一考察 : 学習者への提示の在り方について
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/94
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/94c4580abc-0732-44f8-91fc-c81c1ba01be6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 連帯修飾節におけるル形、タ形についての一考察 : 学習者への提示の在り方について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | relative tense | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | absolute tense | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | noun-modifying clause | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ru-form | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ta-form | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
その他の言語 | ||||||
言語 | Consideration of the ru-form and ta-form of the predicates in a noun-modifying clause : from a pedagogical point of view | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | レンタイ シュウショクセツ ニ オケル ル ガタ タ ガタ ニ ツイテ ノ イチコウサツ : ガクシュウシャ ヘ ノ テイジ ノ アリカタ ニ ツイテ | |||||
著者名(日) |
伊藤, 創
× 伊藤, 創 |
|||||
著者名よみ |
イトウ, ハジメ
× イトウ, ハジメ |
|||||
著者名(英) |
Itoh, Hajime
× Itoh, Hajime |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In Japanese, the ru-form and ta-form of the predicates represent aspectual and temporal information. Using these forms correctly is very difficult for those learning Japanese. One of the reasons it is so difficult stems from the fact that the meaning of these two forms in subordinate clauses is very different from that when used in main clauses. The former is called “relative tense”, and the latter “absolute tense”. While a lot of analyses have been carried out about this so far, most aim at explaining the system of the tense and aspect itself, but have not been done from a pedagogical point of view. Considering the present situation, this paper seeks to find an effective way to make learners understand the aspectual and temporal meanings of ru-form and ta-form in subordinate clauses in addition to learning the correct usage of these forms by focusing on the noun-modifying clause. |
|||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10110523 | |||||
書誌情報 |
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 en : OIU journal of international studies 巻 24, 号 2, p. 193-208, 発行日 2011-01-31 |