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インスタントラーメンの消費構造分析と“康師傅”の経営状況分析
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/710
https://oiu.repo.nii.ac.jp/records/7108620fcb4-1767-469b-9b97-175de46b363e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper_02(1) | |||||
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公開日 | 2015-10-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | インスタントラーメンの消費構造分析と“康師傅”の経営状況分析 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Analysis of the Consumption Structure of Instant Noodles and the Financial Status of Master Kong | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | インスタントラーメン / 康師傅 / 中国経済 / 重回帰分析 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
賈, 志聖
× 賈, 志聖× 植松, 康祐 |
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著者名よみ |
カ, シセイ
× カ, シセイ× ウエマツ, コウユウ |
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著者名(英) |
Chia,Chih, Sheng
× Chia,Chih, Sheng× Uematsu, Koyu |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Instant noodles were invented in Japan in 1958. Since then more than one hundred billion meals of ramen noodles have been consumed all over the world. China, which consumes about half of the world consumption, is the biggest market. The biggest food company in China, Master Kong, was founded in 1992. Although the company has a short history, it has grown rapidly to reach almost the size of world-famous food companies such as Coca-Cola. We analyzed the consumption structure of instant noodles in Japan. Also, we analyzed the Chinese economy which has supported the high growth rate of Master Kong. Finally, after the analysis of the financial status of Master Kong in recent years, by comparing it to the Nisshin Foods Company, which invented instant noodles in Japan, we will discuss how Master Kong might be managed in the future. |
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雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10110523 | |||||
書誌情報 |
国際研究論叢 : 大阪国際大学紀要 en : OIU journal of international studies 巻 29, 号 1, p. 51-71, 発行日 2015-10-31 |