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〔論文〕ソーシャルメディアの選択的利用に関する一考察 ―趣味の選択とハビトゥスの観点から―
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/6106
https://swu.repo.nii.ac.jp/records/6106b5fdf42c-79c9-4aec-b7fa-2b380f218d51
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2017-03-16 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 〔論文〕ソーシャルメディアの選択的利用に関する一考察 ―趣味の選択とハビトゥスの観点から― | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on Selective Utilization of Social Media: How Habitus Holds | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ソーシャルメディア | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 選択的使用 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | P. ブルデュー | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ハビトゥス | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | social media | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | selective utilization | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | P.Bourdieu | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | habitus | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
天笠, 邦一
× 天笠, 邦一
× AMAGASA, Kunikazu
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抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Social Media, such as LINE, Facebook, Twitter and Instagram, are getting more and more popular and becoming an indispensable part of everyday life. We select and use these ubiquitous social infrastructures, which have different characters. This research tries to show the relationship between such selective utilization of social media and Bourdieu’s concept, “habitus.” The results of our internet survey suggest that users’ leisure activities correlate with their favored form of social media. The style of leisure activity is related to users’ choice of social media, and can be considered a form of habitus. | |||||||||||
書誌情報 |
学苑 en : Gakuen 号 916, p. 12-23, 発行日 2017-02-01 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 昭和女子大学近代文化研究所 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1348-0103 |