WEKO3
-
RootNode
アイテム
中動態としての地域志向型PBLに関する考察
https://nfu.repo.nii.ac.jp/records/3438
https://nfu.repo.nii.ac.jp/records/3438efc027d9-ce2d-4c18-93aa-7b8aead68b69
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-02-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中動態としての地域志向型PBLに関する考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Research on the Community-Oriented Education (:Problem or Project Based Learning) as a "Middle Voice" | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域志向型PBL(教育), 中動態, 能動/受動, 主体性, 関わり, “思ひ” | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田中, 優
× 田中, 優× TANAKA, Masaru |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper will explore the emotions and behaviors that are evoked by “Problem or Project based Learning (PBL)”, or a community-oriented education, using the concept of “Middle Voice”. By examining a community-oriented PBL project “HITO,MACHI,DEAU/TSUKURU (people, community, meeting/developing)”, I will identify “agency” that does not fit the “active/passive” framework, and argue that self-transformation that is induced by the external , or community, impetus would result in the development of engagement in the outside, or community. | |||||
書誌情報 |
日本福祉大学全学教育センター紀要 en : The Journal of Inter-Departmental Education Center, Nihon Fukushi University 号 9, p. 33-47, 発行日 2021-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本福祉大学全学教育センター | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-706X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12854676 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
Share
Cite as
田中, 優, TANAKA, Masaru, 2021, Research on the Community-Oriented Education (:Problem or Project Based Learning) as a "Middle Voice": 日本福祉大学全学教育センター, 33–47 p.
Loading...