WEKO3
-
RootNode
アイテム
学校におけるアドラー心理学の新しい試み
https://doi.org/10.18878/00001874
https://doi.org/10.18878/00001874ae80069a-7544-443a-ac68-be79bd9f00d8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
神戸女学院大学研究所
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-01-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校におけるアドラー心理学の新しい試み | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The New Method of Adlerian Psychology in the Classroom | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アドラー心理学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ポジティヴ・ディシプリン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共同体感覚 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協同学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クラス会議 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Adlerian psychology | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Positive Discipline | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social interest | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cooperative learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | class meeting | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18878/00001874 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
古庄, 高
× 古庄, 高 |
|||||
著者名(英) |
FURUSHO, Takashi
× FURUSHO, Takashi |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 神戸女学院大学文学部総合文化学科 | |||||
要旨(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | It is difficult to prepare children for responsible citizinship today, because we cannot share easily common values, common ideas, common ideals in the society of information technology. Presently our school system is confronting with a dilemma about teaching academic knowledge and the important life skills. The autocratic teacher may impose his ideas and assume the sole responsibility of making all decisions and rules for the class to obey, but the pupils themselves will not accept this kind of leadership any more. Often the teacher feels helpless and the classroom becomes chaotic. The successful formula for guiding pupils in the classroom is based on the principles of freedom and responsibility. Adlerian psychology and Positive Discipline emphasize the importance of regularly scheduled family and class meetings which teach children essential life skills, self-discipline, and cooperation. Adults turn from the system of rewards and punishments and encourage young people when they make mistakes. A set of basic concepts provided by Adlerian psychology will help us increase our understanding of children and of ourselves. Positive Discipline shows how to practice effective class meetings. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00085725 | |||||
書誌情報 |
神戸女学院大学論集 en : KOBE COLLEGE STUDIES 巻 55, 号 2, p. 85-96, 発行日 2009-01-20 |
Share
Cite as
古庄, 高, 2009, The New Method of Adlerian Psychology in the Classroom: 85–96 p.
Loading...