WEKO3
-
RootNode
アイテム
グレスナ―邸にみる19世紀末アメリカの生活空間
https://keisen.repo.nii.ac.jp/records/863
https://keisen.repo.nii.ac.jp/records/8635516c2ab-782a-47de-a51a-d15d0eccc230
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS)_JAIRO Cloud(WEKO3)対応_9c8f75df(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | グレスナ―邸にみる19世紀末アメリカの生活空間 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Glassner House : Negotiating Domestic Space at the Turn おfNineteenth Century America | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グレスナー邸 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヘンリー・ホブソン・リチャードソン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アーツ・アンド・クラフツ運動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フランセス・グレスナー・リー | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The Glessner House | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Henry Hobson Richardson | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Arts and Crafts Movement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Frances Glessner Lee | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | グレスナー テイ ニ ミル 19セイキマツ アメリカ ノ セイカツ クウカン | |||||
著者名(日) |
杉山, 恵子
× 杉山, 恵子 |
|||||
著者名(英) |
SUGIYAMA, Keiko
× SUGIYAMA, Keiko |
|||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | American architect, H.H.Richardson designed the Glessner House(1885-1887) in Chicago for the industrialist, John J. Glessner. First, I will argue that the house was important in terms of its collaboration with the architect and client for making an ideal residence. Then, I will present how space in the House was actually negotiated between wife and husband, and boundaries were drawn between master and servants. The introduction of the Arts and Crafts Movement played a crucial role for the wife to use these spaces for her public purposes. Finally, I will show that during the 1930s and the 40s, Frances Glassner Lee, the daughter, made crime scene doll houses for police detective training. Her anger towerds domestic violence, and her strong desire to eradicate it, are represented inthe dolls as victims. Her construction of the doll houses, thus, was for from the ideals of her father. Examining the Glassner House presents a key for a deeper understanding of dynamism of social class and gender at the turn of century. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12120901 | |||||
書誌情報 |
恵泉女学園大学紀要 en : Keisen University Bulletin 巻 27, p. 29-55, 発行日 2015-02 |