WEKO3
-
RootNode
アイテム
中国におけるホンダの二輪生産とコピー車対策 : 大手コピーメーカーと合弁の新大洲本田摩托有限公司の発足
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/121
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/12186df6639-702d-45f5-adc0-cef9106be4cf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-02-28 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 中国におけるホンダの二輪生産とコピー車対策 : 大手コピーメーカーと合弁の新大洲本田摩托有限公司の発足 | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Honda's Motorcycle Production and Measures against Copy Motorcycle in China : Inauguration of Sundiro Honda Motorcycle Co., Ltd. | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ホンダ | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 中国 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | コピーバイク | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 合弁企業 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Honda | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | China | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | copy motorcycle | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | joint venture | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
item_2_description_1 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
記事種別(日) | ||||||||
論文 | ||||||||
記事種別(英) | ||||||||
en | ||||||||
Article | ||||||||
著者名(日) |
出水, 力
× 出水, 力
|
|||||||
著者名よみ |
デミズ, ツトム
× デミズ, ツトム
|
|||||||
著者名(英) |
DEMIZU, Tsutomu
× DEMIZU, Tsutomu
|
|||||||
著者所属(日) | ||||||||
大阪産業大学経営学部経営学科 | ||||||||
item_2_description_12 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The production activity of Honda in China started from the motorcycle. It became joint venture through the technical tie-up with China's state owned enterprises. Honda supported the part supplier's promotion. On that process the copied parts spread on market using the Honda's design drawing. This caused the problem that the copy motorcycle circulated in China. The copy motorcycle explosively extended sales on market because price of the copy motorcycle was less than the half price of Japanese motorcycle made by joint venture. To cope with this problem Honda decided to start new joint venture with major copy motorcycle manufacturer in China. | |||||||
item_2_source_id_13 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11394617 | |||||||
item_2_relation_13 | ||||||||
識別子タイプ | EISSN | |||||||
関連識別子 | 1345-1456 | |||||||
bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学経営論集 en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION 巻 8, 号 2, p. 143-167, 発行日 2007-02-28 |