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アメリカ市場拡大に向けた大型二輪車の商品化 : ホンダとカワサキにおける大型二輪車の漸進的イノベーション
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/227
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/2276718c962-d624-43f8-81d2-4c883f86b5b9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2010-06-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | アメリカ市場拡大に向けた大型二輪車の商品化 : ホンダとカワサキにおける大型二輪車の漸進的イノベーション | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Commercialization of the Japanese large-scale motorcycles for the expansion in the American market : Incremental innovation of the large-scale motorcycles at Honda Motor and Kawasaki Heavy Industry | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 大型二輪車 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ホンダ | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | カワサキ | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 技術開発 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | アメリカ市場 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | large-scale motorcycle | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Honda | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Kawasaki | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | technological development | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | American market | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
item_2_description_1 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
記事種別(日) | ||||||||
論文 | ||||||||
記事種別(英) | ||||||||
en | ||||||||
Article | ||||||||
著者名(日) |
出水, 力
× 出水, 力
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著者名よみ |
デミズ, ツトム
× デミズ, ツトム
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著者名(英) |
DEMIZU, Tsutomu
× DEMIZU, Tsutomu
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著者所属(日) | ||||||||
大阪産業大学経営学部経営学科 | ||||||||
item_2_description_12 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Japanese manufacturers started exporting the motorcycles to American market in the early 1960's and won the market from small motorcycles of Europe in the middle of 1960's. Then Japanese manufacturers developed the large-scale motorcycles and dominated the market in the beginning of the 1970's. Motorcycle production became the strongest industry of which Japan boasted. In this paper the processes of technological development of the large-scale motorcycles produced by Honda and Kawasaki are discussed. Technical domination of Japan at the motorcycle market had been steady for twenty years, but Harley, the USA manufacturer regained lost market in the after 1990's, and has been dominating the large-scale market motorcycle not only in the United States but also in Japan. The success of Harley depends on the lifestyle marketing. They sell motorcycles matched well with lifestyle and culture. However, Japanese manufacturers such as HONDA hold a dominant position in the world for their high-quality mass production system and high technology. | |||||||
item_2_source_id_13 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11394617 | |||||||
item_2_relation_13 | ||||||||
識別子タイプ | EISSN | |||||||
関連識別子 | 1345-1456 | |||||||
bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学経営論集 en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF BUSINESS ADMINISTRATION 巻 11, 号 3, p. 337-375, 発行日 2010-06 |
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Cite as
出水, 力, 2010, アメリカ市場拡大に向けた大型二輪車の商品化 : ホンダとカワサキにおける大型二輪車の漸進的イノベーション: 337–375 p.
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