WEKO3
-
RootNode
アイテム
成功・失敗経験に関する自伝的記憶の想起が 学習動機づけに及ぼす影響
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/1911
https://osu.repo.nii.ac.jp/records/1911c9372c66-85ca-4ec2-81fd-3b0720efd63d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-13 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 成功・失敗経験に関する自伝的記憶の想起が 学習動機づけに及ぼす影響 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Influences of Autobiographical Remembering of Experiences of Success or Failure on Learning Motivation | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自伝的記憶 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習動機づけ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | アイデンティティ | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Autobiographical memory | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Learning motivation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Self-identity | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
山本, 晃輔
× 山本, 晃輔
× YAMAMOTO, Kohsuke
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This study examined the influence of autobiographical memory of experiences of success or failure on learning motivation. Participants (N = 216) completed a scale that assessed their degree of learning motivation. They were asked to recall autobiographical memory of experiences of success or failure and to rate these memories based on 6 items pertaining to memory characteristics (e.g., vividness). Participants then completed the learning motivation scale again. Participants obtained higher post-test scores on the motivation scale, compared to the pre-test scores. In addition, autobiographical memories of successful experiences were more emotional, positive, vivid, and frequently remembered than were memories of failure experiences. Autobiographical memory pertaining to effortful experiences as a facilitator of learning motivation will be examined in future research. | |||||||||||
bibliographic_information |
ja : 大阪産業大学 人間環境論集 en : OSAKA SANGYO UNIVERSITY JOURNAL OF HUMAN ENVIRONMENTAL STUDIES 巻 16, p. 1-10, 発行日 2017-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 大阪産業大学学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1347-2135 | |||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1160706X |
Share
Cite as
山本, 晃輔, YAMAMOTO, Kohsuke, 2017, 成功・失敗経験に関する自伝的記憶の想起が 学習動機づけに及ぼす影響: 大阪産業大学学会, 1–10 p.
Loading...