WEKO3
-
RootNode
アイテム
Cognitive Approach to Teaching English Prosody : A Preliminary Analysis
https://koeki.repo.nii.ac.jp/records/119
https://koeki.repo.nii.ac.jp/records/1195a48e364-37b7-4ec3-a8fd-85d458349fbd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-11-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Cognitive Approach to Teaching English Prosody : A Preliminary Analysis | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Abe, Hideki
× Abe, Hideki |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 261 | |||||
姓名 | 阿部, 秀樹 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本論文における調査の目的は、学習者中心のタスク活動が英語の音韻習得に及ぼす影響を考察することにある。一定期間、ほぼ同一レベルの学習者に対して異なった教授法(従来型と発見型学習)のもとで学習した被験者の音韻習得、特に超文節的要素の習得に関する結果を考察してみると、発見型学習を経験した被験者の方が、学習到達度が高いことが判明した。このことから英語音韻習得における認知的アプローチに基づく教授法の有効性を主張する。 This paper reports on my study, which attempted to ascertain to what extent a communicative-cognitive approach affects Japanese college students' improvement of given English prosody, namely rhythm, linking and elision. The subjects were divided into two groups to which two different treatments (Group 1: listen-and-repeat-centered, Group 2: interaction-and-discovery-centered) were given over the period of one month respectively. The results showed that there were significant differences in subjects' oral skills between the two groups. | |||||
書誌情報 |
東北公益文科大学総合研究論集 : forum21 号 6, p. a141-a158, 発行日 2003-12-15 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11549961 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 英語発音指導における発見型学習 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | エイゴ ハツオン シドウ ニオケル ハッケンガタ ガクシュウ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東北公益文科大学 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | トウホク コウエキ ブンカ ダイガク | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | Tohoku University of Community Service and Science | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 2 |
Share
Cite as
Abe, Hideki, 2003, Cognitive Approach to Teaching English Prosody : A Preliminary Analysis: 東北公益文科大学, a141–a158 p.
Loading...