WEKO3
-
RootNode
アイテム
多様化する現代アートにおける写真と差異 : シェリー・レヴィーンのシミュレーション画像
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/429
https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/records/4296419aec4-f516-4c8a-bb73-843e439c03eb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-08-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 多様化する現代アートにおける写真と差異 : シェリー・レヴィーンのシミュレーション画像 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Photographs and Differences as Diversity in Contemporary Art : Picture Simulations by Sherrie Levine | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11520347 | |||||
著者 |
鉢呂, 光恵
× 鉢呂, 光恵× HACHIRO, Mitsue |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 藤女子大学人間生活学部保育学科 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Sherrie Levine is one of the most well-known postmodernism artists in the United States. In 1981, Levine rephotographed the photos of "Allie Mae Burroughs" (1936) by Walker Evans. This work, "After Walker Evans" (1981) brings out the "difference" of 45 years as presented by the "differences" in images between Evans's photographs and her own. Reproduction techniques were widespread in the 1980s, and Levine turned her cool gaze on the "real" world to produce simulation works that instantly change like a television screen. This "After Walker Evans" series drew considerable attention from critics. Through her works, Levine has added another aspect to the diversity of Contemporary art. | |||||
書誌情報 | 巻 49, p. 185-193, 発行日 2012-03-31 | |||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 20 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00007823838 |