WEKO3
-
RootNode
アイテム
シェリー・レヴィーンのシミュレーション画像 : 1980年代米国ポストモダニズムの先駆者のひとり
https://doi.org/10.15092/00001538
https://doi.org/10.15092/0000153842209a2b-26a4-4857-b298-16c894b1a07e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-07-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | シェリー・レヴィーンのシミュレーション画像 : 1980年代米国ポストモダニズムの先駆者のひとり | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Sherrie Levine's simulation art : A pioneer on Postmodernism in the United States in the 1980s | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15092/00001538 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
鉢呂, 光恵
× 鉢呂, 光恵× HACHIRO, Mitsue |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Sherrie Levine is an artist representing American postmodernism. In 1981,she transformed a historic photograph,which was taken in 1936 by prominent photographer Walker Evans,Allie Mae Burroughs,the wife of a tenant farmer affected by the global depression,into a simulation art created based on the duplication technology that was popular in America in the 1980s. Through interactive perspectives of Allie Mae Burroughs, this paper highlights the fact that this production by Levine invites spectators to evoke a new interpretation exceeding the creator’s intentions. |
|||||
書誌情報 |
藤女子大学人間生活学部紀要 = The bulletin of the Faculty of Human Life Sciences, Fuji Women's University 号 54, p. 137-146, 発行日 2017 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 藤女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2187-4689 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12605795 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40021191099 |