WEKO3
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〈論文〉ビジネスモデルの構成要素におけるオンラインゲーム企業の特徴と課題-株式会社NEXONの事例分析-
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA11232309-20170731-0035.pdf (962.9 kB)
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-09-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈論文〉ビジネスモデルの構成要素におけるオンラインゲーム企業の特徴と課題-株式会社NEXONの事例分析- | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | 〈Articles〉Features and Challenges of Online Game Companies in the Component of Business Model: Case Study of NEXON | |||||
著者 |
韓, 尚眞
× 韓, 尚眞 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | ゲーム産業, ビジネスモデル, オンラインゲーム, オープン・イノベーション game companies, business model, on-line game, open innovation |
|||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
en | ||||||
Han,Sangjin | ||||||
著者 所属 | ||||||
近畿大学大学院商学研究科; 博士後期課程2年 | ||||||
著者所属(翻訳) | ||||||
Kindai University | ||||||
版 | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学大学院商学研究科 | |||||
書誌情報 |
近畿大学商学論究 en : KINKI-DAIGAKU SHOGAKU-RONKYU : The Journal of Business Administration 巻 16, 号 1, p. 35-52, 発行日 2017-07-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21878528 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [要旨]本研究は,オンラインゲーム企業のビジネスモデルのフレームワークを提示することを目的とする。そのために,既存のビジネスモデルについてレビューを行い,オンラインゲームの特性を提示し,その特性を説明するために,オープン・イノベーションの概念を導入・分類した価値創造,バリュー・ネットワーク,価値収穫の3つの次元での構成要素で構築し,分析フレームワークを提示した。また,このフレームワークを用いてオンラインゲーム業界を代表するNEXONの事例分析を行った。分析の結果,NEXONは自社での開発も行っているが,外部のIPを積極的に活用するパブリッシングに集中しているパブリッシング型オンラインゲーム会社ということが分かった。 [Abstract]This study aims to present a business model framework of online game companies. To do this, we review existing business models and construct and construct components in three dimensions: Value creation, Value network and Value harvest, in which open innovation concepts are introduced and classified to suggest and explain characteristic of on-line game. And we have presented the analytical framework. In addition, we conducted a case study of NEXON, a representative of the online game industry with using the presented platform work. As a result of the analysis, NEXON has been developing in-house but found out that it is a publishing-type online game company focusing on publishing actively utilizing external IP. |
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フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |